Ваші фінанси в поганому стані через погане бюджетування? Більше не панікуйте! У цій статті ви дізнаєтеся, як скласти бюджет, який дозволить вам сплачувати рахунки, заощаджувати більше грошей і виплачувати борги.
Бюджетування – це ключ до правильного управління грошима. Більшість людей не складають бюджет, бо вважають, що це втомлює і обмежує їхні можливості витрачати гроші. Насправді ж, бюджетування корисне для відстеження ваших доходів і витрат.
Як би ви хотіли зламати свої фінанси за допомогою вбивчого бюджету? Це поклало б край більшості ваших проблем і покращило б ваше фінансове становище.
Забудьте погану славу, яку ви могли чути про бюджетування. Вам не потрібен суворий бюджет, щоб досягти своїх фінансових цілей. Можна жити в рамках бюджету і при цьому час від часу трохи розважатися. Це наша мета для вас!
Ця стаття розповість вам, як створити бюджет, який працює.
7 простих кроків для створення бюджету, який працює
Легко загубитися у своїх фінансах. Нижче наведені кроки, як скласти бюджет і навчитися краще управляти фінансами для початківців.
1. ВСТАНОВІТЬ КОНКРЕТНІ ЦІЛІ
Чого ви хочете досягти, складаючи бюджет? Буде корисно, якщо у вас буде детальна відповідь на це питання до того, як ви почнете створювати свій бюджет.
Здебільшого цілі фінансового менеджменту зводяться до того, щоб заощадити, інвестувати або витратити гроші на щось протягом певного періоду. Якщо ви достатньо чітко уявляєте, чого ви хочете, ваш бюджет розчистить шлях до цього!
Припустимо, ви хочете накопичити гроші на нову машину. Найкраще визначитися з конкретною моделлю і працювати над тим, щоб вкластися в її ціну. Складно відстежувати свій прогрес і бути продуктивним, коли у вас випадкові цілі.
Не робіть помилки, складаючи бюджет лише для того, щоб “вивільнити трохи грошей”, не знаючи, як їх використати. Ви можете досягти успіху у вивільненні грошей, але існує велика ймовірність того, що зайві гроші підуть на розваги та інші непотрібні витрати. А це зовсім не прогрес!
Погляньте на ці поради про те, як ставити фінансові цілі та досягати їх.
2. ЗБЕРІТЬ УСІ СВОЇ ФІНАНСОВІ ЗАПИСИ
Ваші фінансові записи мають важливе значення для створення успішного бюджету. Ви повинні бути впевнені, що все, що ви записуєте, відповідає цим документам.
Вони включають в себе наступне:
- Банківські виписки
- Виписки з кредитної картки
- Рахунки за комунальні послуги
- Страхові поліси
- Іпотечні договори
- Пенсійні та інвестиційні виписки
- Квитанції
Чим більше документів ви зможете знайти, тим легше буде структурувати свій бюджет. Ви завжди повинні зберігати свої важливі фінансові документи в безпечному місці, щоб звернутися до них у майбутньому. Таким чином, вам більше не доведеться гадати, приймаючи важливі фінансові рішення.
3. ЗНАЙДІТЬ СВІЙ ЧИСТИЙ ДОХІД
На цьому кроці вам потрібно знайти точну цифру вашого щомісячного заробітку. У цьому випадку вам стануть у нагоді ваші звіти про доходи. Вони покажуть вам всі надходження грошей, а отже, допоможуть скласти бюджет, який буде працювати.
Майте на увазі, що ми говоримо про дохід після сплати податків, а не про загальну зарплату. Цей дохід – це те, що залишається після сплати федеральних податків, податків штату та податків на доходи фізичних осіб.
Якщо ви працюєте за наймом і зазвичай отримуєте регулярну зарплату, знайти свій чистий дохід дуже просто. Ви можете додати будь-які автоматичні відрахування до суми після сплати податків і врахувати пов’язані з цим витрати у своєму бюджеті. Ці відрахування включають гроші, що підлягають сплаті за планами 401(k), страховки та заощадження.
Що стосується інших джерел доходу, таких як підробіток, вам потрібно відняти лише відповідні податки та бізнес-витрати. Найкраще використовувати найнижчий місячний заробіток, який ви коли-небудь отримували протягом останнього року. Такий підхід підвищує точність вашого чистого доходу, а отже, і вашого бюджету.
4. СКЛАДІТЬ СПИСОК СВОЇХ ЩОМІСЯЧНИХ ВИТРАТ
Вам потрібен повний список всього, за що ви платите щомісяця. Більшість щомісячних витрат припадає на наступні категорії:
- Житло
- Їжа
- Здоров’я
- Транспорт
- Комунальні послуги
- Розваги
Перегляньте свої банківські виписки, рахунки за кредитними картками, нещодавні рахунки за комунальні послуги та квитанції за останні кілька місяців, щоб отримати чітку картину. Якщо у вас є заборгованість по кредитній картці, студентська позика або особиста позика, додайте їх до списку. Переконайтеся, що це щомісячний платіж на залишок боргу, а не вся сума.
Заощадження також є важливою частиною бюджету. Хороший заощадник не відкладає гроші в останню чергу. Виділення певної суми, яка йде на заощадження, має вирішальне значення для досягнення фінансового успіху.
Ви можете включити борги та заощадження в ті категорії, до яких вони відносяться, наприклад, житло або транспорт. Але нічого не рахуйте двічі!
5. ВИЗНАЧТЕ СВОЇ ПОСТІЙНІ ТА ЗМІННІ ВИТРАТИ
По-перше, ви повинні визначити свої постійні витрати на кожен місяць. Це витрати, які залишаються незмінними протягом тривалого періоду.
Малоймовірно, що ви знайдете можливість скоротити свої постійні витрати, але наявність їх у вашому бюджеті покаже вам, куди йдуть ваші гроші місяць за місяцем.
До них відносяться наступні:
- Іпотека
- Орендна плата
- Комунальні платежі
- Виплати за кредитами
- Страхування автомобіля, житла та здоров’я
Далі з’ясуйте ваші змінні витрати. Це ті, що змінюються від одного періоду до іншого. Залежно від вашого споживання, ви можете знайти щось, що можна трохи скоротити, а вільні гроші спрямувати на заощадження, інвестиції або сплату боргів.
Майте на увазі, що термін “змінні” походить від слова “коливатися” і не означає, що витрати є непотрібними.
Змінні витрати включають в себе наступне:
- Продукти харчування
- Технічне обслуговування автомобіля
- Утримання будинку
Якщо вам складно вирахувати суму для будь-яких змінних витрат, підрахуйте витрати за минулий рік і розділіть їх на 12. Також корисно підготуватися до наступних кількох місяців. Такий підхід вбереже вас від фінансової катастрофи, якщо змінні витрати виявляться більшими, ніж ви очікували.
6. ПІДРАХУЙТЕ СВОЇ ЩОМІСЯЧНІ ДОХОДИ І ВИТРАТИ
Після того, як ви підрахували всі свої доходи і витрати, знайдіть різницю між ними. Менші витрати і більші доходи означають, що у вас все гаразд. Ви можете заощадити додаткові гроші або вкласти їх у значущі інвестиції.
З іншого боку, високі витрати і низькі доходи вказують на те, що ви перевитрачаєте кошти і повинні діяти швидко. Якщо ви опинилися в такій ситуації, ви можете або почати отримувати більше доходу, або зменшити свої витрати.
Здебільшого набагато легше скоротити витрати, ніж знайти високооплачуваний підробіток або за одну ніч створити успішний бізнес.
7. ЗМІНІТЬ СВОЇ ЗВИЧКИ У ВИТРАЧАННІ КОШТІВ
Якщо ви витрачаєте більше, ніж заробляєте, вам потрібно скоригувати свої витрати і залишити місце для досягнення фінансових цілей. Це ключ до того, щоб навчитися складати бюджет. Те ж саме стосується і тих випадків, коли ви відчуваєте, що ваші витрати не відповідають вашому шляху до фінансової свободи.
Більшість з нас час від часу витрачає гроші на несуттєві речі. Це можуть бути обіди в ресторані, купівля нового вбрання або поїздка у відпустку. Що, якби ви могли замінити все це приготуванням їжі вдома, купівлею одягу лише для особливих випадків і поїздками у відпустку?
З’ясуйте, яких витрат ви можете позбутися, а від яких можна відмовитися на деякий час. Найкраще починати повільно, позбавляючись від однієї непотрібної витрати за раз. Незабаром ви зможете жити без них і розподіляти гроші на інші корисні речі.
Бюджетне правило 50-30-20
Тепер, коли ви знаєте основи складання бюджету, наступний крок – дізнатися, як досягти своїх фінансових цілей. Нижче наведено інструкцію про те, як використовувати бюджетне правило 50-30-20, щоб швидше досягти своїх фінансових цілей.
1. ВИТРАЧАЙТЕ 50% ДОХОДУ ПІСЛЯ СПЛАТИ ПОДАТКІВ НА СВОЇ ПОТРЕБИ
Бюджетне правило 50-30-20 стверджує, що ви повинні обмежити свої потреби 50% доходу після сплати податків[1]. Сюди входять всі ваші щомісячні витрати – постійні, змінні та несуттєві.
Ви повинні визначити всі витрати, які ви вважаєте “необхідними”. У більшості випадків вони є необхідними. Відмова від них суттєво впливає на ваше життя. Наприклад, житло, комунальні послуги та продукти підпадають під категорію потреб.
2. ВИТРАЧАЙТЕ 30% СВОГО ДОХОДУ ПІСЛЯ СПЛАТИ ПОДАТКІВ НА СВОЇ ПОТРЕБИ
Ваші бажання – це речі, яких ви прагнете, але без яких ви можете прожити. Не починайте думати про подорожі, дорогі ресторани та гарний одяг. Можливо, ви захочете виправити “дрібниці”, які вас турбують, перш ніж зануритися в розкіш.
Як щодо того, щоб перефарбувати будинок, зробити косметичний ремонт автомобіля або поліпшити домашній інтернет? Список можна продовжувати. Вам потрібно лише уявити свою ситуацію і з’ясувати, чого ви хочете насправді.
3. РЕШТУ 20% ВИТРАТЬТЕ НА ЗАОЩАДЖЕННЯ ТА ВИПЛАТУ БОРГІВ
Найменший відсоток вашого доходу після сплати податків, який повинен йти на заощадження та виплату боргів, становить 20%. Ви не повинні виділяти на ці цілі лише ту суму, яка залишається в кінці вашого бюджету. Якщо після застосування бюджетного правила 50-30-20 у вас з’являться додаткові кошти, покладіть їх на заощадження та сплату боргів.
Підсумок
Складання бюджету – це фінансова звичка, яка має багато переваг. Однією з найкращих переваг бюджетування є те, що ви отримуєте можливість контролювати свої фінанси.
Завдяки правильному управлінню грошима ви зможете не мати боргів, вчасно сплачувати рахунки та заощаджувати більше грошей.
Тепер, коли ви знаєте, як скласти бюджет, вам краще почати його складати!