Неправильне заправлення автомобіля може дорого коштувати, але ось що робити, якщо ви залили в машину неправильне пальне.
Залити в бензиновий або дизельний бак автомобіля неправильне пальне – поширена помилка, якої може припуститися кожен автомобіліст. Для прикладу, як би дивно це не звучало, але автомобільні організації стверджують, що кожні три-чотири хвилини у Великій Британії ще один нещасний водій заправляє своє авто не тим пальним, яке йому потрібно.
Якщо з вами такого ніколи не траплялося, будьте вдячні, але не виливайте презирство на тих нещасних водіїв, які помилково залили бензин у дизельне авто. Хвилинне відволікання, втома, стрес або навіть банальна забудькуватість можуть призвести до того, що кожен з нас поповнить статистику під час наступної поїздки на заправку.
Змішування бензину з дизельним паливом – це не кінець світу, якщо ви усвідомлюєте свою помилку на заправці. Хоча ви зіткнетеся з клопотами та витратами на зливання пального з баку автомобіля, реальна шкода може статися, коли ви від’їжджаєте, що в підсумку може коштувати чималу суму грошей.
Якщо ви швидко помітите свою помилку під час заправки, є шанс, що вам вдасться уникнути покарання. Це тому, що прийнято вважати, що в дизельне пальне можна додавати до 5 відсотків бензину без катастрофічних наслідків. Якщо в баку не вистачає місця, щоб долити дизпаливо в необхідному 95-відсотковому співвідношенні, вам доведеться викликати евакуатор, щоб доставити автомобіль до сервісного центру, де зможуть злити паливо з бака.
Що станеться, якщо залити бензин у дизельний автомобіль?
Поки ви не повернете ключ у замку запалювання, вам не буде про що хвилюватися, окрім того, що доведеться зізнатися у своїй помилці працівнику гаража. Це, також, зазвичай коштує виклик евакуатора або подібного, щоб приїхати і злити ваш бак.
Обертання ключа – найбільша помилка, яку ви можете зробити, адже навіть якщо ви не запустите двигун, загоряння лампочок на приладовій панелі може означати, що паливний насос почав працювати. Він повинен заправляти двигун дизельним паливом перед запуском, але замість цього може всмоктувати бензин у паливні магістралі. Це означає, що їх, а також паливний бак потрібно злити і промити. Якщо ви дійшли до запуску двигуна, є багато інших проблем, які можуть піти не так, як треба.
Бензин у дизелі: найгірший сценарій
Сучасні дизельні двигуни використовують безліч технологій для досягнення вражаючих показників пробігу та мінімізації викидів, включаючи дорогі паливні насоси високого тиску та форсунки Common Rail з дуже тонкими допусками.
Ці паливні насоси змащуються самим дизельним паливом, коли воно проходить через них. Замініть дизельне паливо на бензин, і його властивості розчинника призведуть до того, що ефект змащення також зникне. Паливний насос, що працює без мастила, незабаром почне створювати внутрішнє тертя, оскільки його металеві поверхні притираються одна до одної. Потім він почне руйнуватися, що, в свою чергу, призведе до утворення стружки – потенційно мікроскопічних частинок металу, які в подальшому можуть завдати ще більшої шкоди двигуну вашого автомобіля.
Наступними на лінії вогню стоять форсунки високого тиску дизельного двигуна. Вони впорскують паливо в циліндри двигуна через дуже дрібні отвори з ретельно розробленою схемою розпилення. Якщо стружка потрапить до системи впорскування, вона просто заблокує деякі або всі отвори, а заміна системи впорскування Common Rail потенційно коштуватиме тисячі фунтів стерлінгів.
Подальші проблеми з неправильним впорскуванням палива можуть бути викликані корозійними властивостями бензину, які можуть погіршити ущільнення в дизельній системі. Як мінімум, всю систему потрібно буде оглянути і оцінити на предмет пошкоджень, а також промити миючим засобом в гаражі.
Якщо ви їхали з бензином у дизельному баку, не панікуйте!
Поїздка на автомобілі, навіть на дуже коротку відстань, на невідповідному паливі не завжди гарантує пошкодження життєво важливих компонентів, як описано вище. Фахівці з відновлення після заправки вважають, що багато автомобілістів виїжджають з автостоянок, не усвідомлюючи небезпеки, і звертаються по допомогу лише тоді, коли їхні двигуни починають глохнути через кілька миль по дорозі – без довгострокових негативних наслідків.
Однак, їзда на дизельному автомобілі з бензином у баку призведе до серйозних і дорогих пошкоджень за досить короткий час, а потенційні витрати на великий ремонт не варті того, щоб так ризикувати.
Навіть якщо вам вдасться запустити двигун або проїхати без пошкоджень, інцидент все одно обійдеться дорожче. Це тому, що злив і промивка паливопроводів і двигуна є більш трудомістким процесом, ніж просто злив і промивка бака.
Бензин у вашому дизельному автомобілі: наші 5 порад
- Негайно припиніть заправку: Якщо ви залили лише краплю бензину, деякі експерти кажуть, що є шанс, що вам це зійде з рук – за умови, що у вашому дизельному двигуні не більше 5% бензину. Якщо ви все ж таки хочете ризикнути і продовжити рух, частіше зупиняйтеся, щоб долити дизпаливо і таким чином зменшити відсоток бензину у вашому баку якомога швидше.
- Повідомте про це працівників АЗС: Вони сприймуть це як належне, адже з невдахами-автомобілістами це трапляється повсякчас. Якщо вони хочуть, щоб ви перемістили машину, попросіть їх допомогти вам штовхнути її – не забуваючи повертати ключ у замку запалювання рівно настільки, щоб розблокувати рульове управління. Не вмикайте лампочки на приладовій панелі та не заводьте двигун!
- Зателефонуйте в аварійну службу або до спеціалізованої служби з усунення несправностей: На АЗС, ймовірно, є контактні дані відповідної компанії, якщо ваша аварійна служба не може допомогти.
- Зачекайте з автомобілем (стільки, скільки він може бути безпечно припаркованим): Зазвичай бак можна злити і промити на місці приблизно за 30-40 хвилин. Після цього ви зможете знову заправити його – сподіваємося, цього разу правильним пальним – і поїхати.
- Якщо ви не можете чекати, закрийте машину і залиште її: Якщо ви не хочете чекати з автомобілем, не турбуйтеся про замикання дверей на центральний замок. Це не вплине на паливну систему.
Що станеться, якщо залити дизель в бензинову машину?
Зазвичай набагато складніше залити неправильне пальне в бензиновий автомобіль через те, що форсунка дизельного паливного насоса набагато більша за бензинову, але якщо вам все ж таки вдасться залити дизельне пальне в бензиновий автомобіль, на щастя, це набагато менш серйозно, ніж залити бензин в дизельний автомобіль.
Завдяки змащувальним властивостям дизельного палива, воно покриває свічки запалювання і паливну систему, що часто може призвести до неправильного запуску, утворення диму і навіть до того, що двигун заглохне або взагалі не запуститься. Якщо ви помітили помилку під час заправки або перед тим, як вперше після заправки вставити ключ у замок запалювання, паливний бак необхідно злити і промити – після цього ви можете заправлятися бензином як зазвичай.
Якщо солярці вдасться потрапити далі по паливній системі і ви запустите двигун або навіть поїдете на автомобілі, на свічках запалювання дуже швидко накопичиться сажа, паливні форсунки засмітяться, і ваш двигун втратить потужність.
Якщо це сталося, безпечно зупиніться і негайно вимкніть двигун. Як і в попередньому випадку, паливний бак буде злито і промито миючим розчином, а паливопроводи, свічки запалювання, паливний фільтр і форсунки також потребують перевірки. На щастя, після належного очищення системи ви зможете знову залити бензин і продовжити рух з мінімальною ймовірністю довготривалих пошкоджень.