Шостий 4Runner
Toyota представила позашляховик 4Runner шостого покоління. Він зберіг брутальний імідж і неабиякі здібності поза дорогами.
Toyota 4Runner з кодом N410 побудована на універсальній рамній платформі TNGA-F, яка вже лягла в основу всіх сучасних всюдиходів цієї марки, включно з великими моделями Land Cruiser 300, Land Cruiser Prado, Sequoia і Tundra. Однак найближчим родичем новачка став американський пікап Tacoma, з яким 4Runner ділить не тільки техніку, а й усю передню частину кузова аж до центральних стійок (змінено лише пластикове оперення).
У новому поколінні 4Runner помітно підріс. Колісна база у нього точно така сама, як у нового Prado і “трьохсотого” Land Cruiser: 2850 мм замість 2790 мм у колишньої моделі. Ба більше, за довжиною 4Runner навіть перевершив Prado: 4950 мм проти 4925 мм. Ширина у двох машин майже однакова (1976 і 1980 мм відповідно), а от за висотою 4Runner помітно поступається Prado: 1798 мм замість 1870 мм.
Саме більш присадкуватий силует із заваленим лобовим склом став ключовою відмінністю моделі 4Runner від Prado, який продають у США під ім’ям “просто” Land Cruiser. Також збережено скло багажних дверцят, що опускається, хоча від цієї фірмової риси моделі 4Runner у Toyota вже хотіли відмовитися в ім’я зниження ваги машини. За доплату, як і раніше, можна замовити третій ряд сидінь.
Інтер’єр моделі 4Runner повторює внутрішнє оздоблення Tacoma, і тут розробники не поскупилися на традиційні фізичні кнопки і перемикачі. Хоча, звісно ж, не обійшлося без екранів системи мультимедіа (8 або 14 дюймів) і комбінації приладів (7 або 12,3 дюйма). Іншою прикметою часу став обов’язковий комплекс електронних асистентів Toyota Safety Sense 3.0.
Слідом за спорідненим пікапом новий 4Runner позбувся атмосферного мотора V6. Під капотом розташовані бензинова турбо-“четвірка” i-Force об’ємом 2.4 л (282 к.с., 430 Нм) і безальтернативний 8-ступінчастий “автомат”. Альтернатива – гібридна силова установка i-Force Max, в якій турбомотор 2.4 доповнено електродвигуном потужністю 49 к.с., вбудованим у 8-ступінчастий “автомат”. Пікова віддача системи – 331 к.с. і 630 Нм. Через малу ємність батареї (1,87 кВт-год) її підзарядка не передбачена, зате гібридний позашляховик здатний тягати причепи масою до 2721 кг.
Toyota 4Runner може мати задній або повний привід, причому ззаду в будь-якому разі встановлено самоблокувальний диференціал. А трансмісія 4х4, як і у колишньої моделі, запропонована у двох варіантах. Базовий – з жорстким підключенням передньої осі і знижувальною передачею. Просунута версія має постійний повний привід із примусовим блокуванням міжосьового диференціала (демультиплікатор і задній “самоблок” збережено). На допомогу їм виділено електронну систему вибору позашляхових режимів руху Multi-Terrain Select, яка відтепер працює і з понижувальною передачею.
Шасі – з двоважільною передньою підвіскою, нерозрізним заднім мостом і пружинами по колу, а передній стабілізатор поперечної стійкості – розмикається. 4Runner має гарну геометричну прохідність: навіть у базовій версії кут в’їзду – 32 градуси, кут з’їзду – 24 градуси, а кліренс – 233 мм. Однак позашляхові здібності автомобіля багато в чому залежать від обраної модифікації. Наприклад, версії TRD Off-Road і TRD Pro до того ж мають примусове блокування заднього диференціала.
А найекстремальніша версія Trailhunter має посилену підвіску, амортизатори OME з виносними резервуарами, сталевий захист знизу, шноркель, експедиційний багажник ARB і додаткову світлодіодну “люстру” в решітці радіатора. Нарешті, позашляхові шини Toyo Open Country A/T зовнішнім діаметром 33 дюйми не тільки забезпечують гарний зачіп, а й збільшують дорожній просвіт, який у підсумку становить 284 мм.
Ціни нових позашляховиків Toyota 4Runner поки що невідомі, адже в продаж на ринку США вони надійдуть тільки восени. Причому виробництво, як і раніше, вестиметься в Японії, хоча пікапи Tacoma випускають у Мексиці. 4Runner зараз коштує від 40 700 доларів, а за топ-версію просять 55 170 доларів.
Гібриди замість електромобілів
Ford відклав початок виробництва нових електричних моделей – пікапа і трирядного кросовера.
Це зроблено для того, щоб прискорити гібридизацію модельного ряду: згідно з планом, кожна модель Ford із двигуном внутрішнього згоряння в США матиме щонайменше одну гібридну модифікацію. Таке рішення викликане загальною тенденцією місцевого авторинку: продажі електромобілів сповільнили зростання, а ось гібриди набирають обертів. Наприклад, за перший квартал цього року збут гібридів Toyota Prius, що підзаряджаються, злетів на 293%.