Коли система охолодження вашого автомобіля не працює належним чином, висока температура може знищити ваш двигун. Коли ви помітили, що автомобіль почав перегріватися, виконання наступних дій може допомогти запобігти пошкодженню вашого автомобіля, поки ви не відремонтуєте систему охолодження.
Якщо охолоджувальна система протікає, вам доведеться постійно поповнювати бачок з охолоджувальною рідиною. Заїжджайте в місця, де зможете позичити води. Запаси води можна поповнити на безлічі автозаправок.
Коли можливо, використовуйте в системі охолодження автомобіля відповідну суміш води/антифризу. Воду можна використовувати тільки в крайньому випадку, і після розв’язання проблем із системою охолодження вода в системі має бути повністю замінена на відповідну суміш води/антифризу.
В екстремальній ситуації, після вимкнення двигуна ключем він може продовжувати працювати. Це відбувається тому, що двигун настільки гарячий, що паливо всередині запалюється навіть без електричної іскри. Затягніть ручник і увімкніть передачу. Після цього двигун має заглухнути.
Якнайшвидше доставте ваш автомобіль на станцію технічного обслуговування. У той час, як перераховані вище рекомендації працюють, коли вам потрібно проїхати невелику відстань, вони не працюватимуть протягом тривалого часу.
Кришки горловини герметизованої системи охолодження після 8 років служби можуть призвести до поломки двигуна, яка буде коштувати вам багато грошей. Якщо вашому автомобілю 8 років або більше, замініть кришку, поки не почалися проблеми! Причиною втрати охолоджувальної рідини при вимкненому двигуні, найімовірніше, є кришка, яка не тримає необхідний тиск (для більшості автомобілів потрібен тиск 15 або 16 lb).
Якщо ваш двигун перегрівся внаслідок великого навантаження (довга їзда, крутий поздовжній ухил дороги або важкий причіп), краще з’їхати з дороги, відкрити капот і почекати. Для автомобілів із ремінним приводом вентилятора можна поставити автомобіль на нейтральну швидкість (або на паркінг) і повільно додати двигуну обертів (до 2500 -3000 об/хв). Це дасть змогу системі охолодження активно охолоджувати двигун, поки він не під навантаженням, і це більш ефективно, ніж вимкнення двигуна, за якого тепло розсіюється пасивно. Однак, коли двигун залишився без охолоджувальної рідини, ви маєте негайно його заглушити і відкрити капот, щоб тепло розсіялося.
Якщо ви загубили ремінь водяного насоса або водяний насос зламався, ви не зможете продовжувати рух без перегріву навіть у холодну погоду, бо охолоджувальна рідина кипітиме в гарячих точках усередині двигуна, створюючи пару, що й призводить до перегріву.
Ремінь водяного насоса або вентилятора можна спробувати замінити колготками. Намотайте колготки навколо шківів якомога більше разів і зв’яжіть кінці разом. Цей хитромудрий винахід не дуже міцний, але має витримати пару кілометрів до найближчої заправки або автомагазину. Не надто тисніть педаль газу, щоб зменшити навантаження на тимчасовий ремінь. Цей трюк спрацює і з генератором, але більша сила зносить колготки швидше.
Якщо ви перебуваєте в повільному потоці машини, можете відкрити капот. Він все ще буде закритий запобіжною засувкою, але невеликий отвір значно підвищить рівень вентиляції відсіку двигуна (у великих містах можна побачити, як це роблять таксисти). Але будьте обережні, під час їзди на великій швидкості запобіжна засувка може зламатися, якщо ви наїдете на яму, і капот відкриється, розбивши лобове скло.
Якщо на вашому автомобілі встановлено електричний вентилятор радіатора, його можна активувати навіть за заглушеного двигуна. Коли автомобіль перегрітий, вимкніть запалювання (щоб заглушити двигун) і потім увімкніть його знову, але не заводьте двигун. На деяких автомобілях електровентилятори під’єднані таким чином, що працюватимуть навіть за заглушеного двигуна.
Попередження
Заповнюючи систему охолодження перегрітого автомобіля, ніколи не використовуйте холодну воду. Коли холодна вода потрапляє у вкрай гарячий двигун, тепловий стрес досягає такої сили, що може розколоти блок циліндрів. Завжди чекайте, поки вода не нагріється до температури навколишнього середовища.
Щоб уникнути ризику отримання дуже серйозних опіків, не знімайте кришку радіатора на перегрітому двигуні. Зачекайте, поки він охолоне.